Meest gestelde vragen voor het Zippen


Is er een minimum en/of maximum gewicht?

Ja, het minimumgewicht is 30-35kg, maximum is 120 kg.
Met veel wind wordt het minimum gewicht verzet naar 35kg, het maximum naar 110kg.


Hoe oud moet je zijn om te Zippen?

Je kunt in principe op elke leeftijd zippen, maar als je jonger bent dan 18 jaar, hebben we schriftelijke toestemming nodig van je ouder of voogd. Dit kan op twee manieren worden gedaan: door een geschreven briefje met een kopie van het ID of paspoort van degene die heeft getekend, of door je ouders ter plekke het vrijwaringsbewijs te laten ondertekenen.


Welke tijd moet ik aanwezig zijn?

De zip groep gaat elk heel uur naar boven.
Zorg er dan voor dat je minstens 10 minuten voor het hele uur aanwezig bent om je in te schrijven. De laatste groep vertrekt een uur voor sluitingstijd en loopt 20 minuten door. Dus, wees op tijd om ervoor te zorgen dat je de laatste rit niet mist!


Kan je bij alle weersomstandigheden Zippen?

Bij hevige regenval, sterke wind of onweer kan het zijn dat we gesloten zijn. Als je twijfelt of de activiteit doorgaat, kun je contact met ons opnemen via de Zipline op het nummer 070-221152.


Tickets en cadeautickets

Tickets kunnen ter plekke worden gekocht en afgerekend, cash of pin.
Reserveren kan dan door te mailen naar info@zipholland.nl

Ook kunnen de Tickets via deze site worden besteld onder het kopje “Tickets”
Kies de dag, de tijd, het artikel, vul je gegevens in en betaal.
Reserveringen zijn dan ook nog te verzetten als je dat zou willen.

Om een reservering te maken met een cadeaubon, volg je de instructies die op het gekochte cadeauticket staan.


Wat als ik niet meer kan komen zippen?

Het is altijd jammer als je niet meer kunt deelnemen aan de belevenis die je geboekt hebt. Soms gebeuren er echter dingen waardoor je niet meer kunt, wilt of mag deelnemen aan bijvoorbeeld het ziplinen.

Gelukkig bieden we de mogelijkheid om je ticket een jaar lang te verzetten. Je kunt dit eenvoudig regelen via de link die je hebt ontvangen in de e-mail samen met je ticket.

Als dat niet mogelijk is of als je het liever niet wilt, kun je ook overwegen om iemand anders de sprong te laten maken. Hoewel de sprong op naam geboekt is, zijn ze niet strikt persoonsgebonden. Dit betekent dat je de sprong kunt overdragen aan iemand anders door het weg te geven of te verkopen. Wij geven helaas geen refund.


Wat gebeurt er als jullie dicht zijn terwijl ik gereserveerd heb?

Als we op de dag van jouw reservering moeten sluiten vanwege slecht weer, laten we dit ’s ochtends vóór 12.00 uur weten via een bericht op onze, Instagram en Facebook site.

Maar geen zorgen! Je hebt de mogelijkheid om je ticket een jaar lang te verzetten. Dit kun je gemakkelijk doen via de link die je hebt ontvangen in de e-mail samen met je ticket.


Zijn er bepaalde kleding voorschriften?

Vrijetijdskleding. Niet handig zijn; rokken en jurken, sjaals etc. Mensen met lang haar moeten een elastiekje meenemen om hun haar in een staart of knot te kunnen doen.


Kan je met z’n tweeën tegelijk zippen?

Ja, we hebben twee zip lijnen, dus dat kan!


Kan ik ook foto’s bij de Zip krijgen?

Ja, dat kan zeker! Voor €20,- ontvang je ongeveer 20-30 foto’s op een 16GB SD-kaartje. Als je samen tegelijkertijd zipt, kunnen de foto’s op één kaartje worden gezet en hoef je maar voor één persoon te betalen.


Mag ik zelf filmen met mijn GoPro of mobiele telefoon?

Je mag GoPro’s en vergelijkbare apparaten gebruiken, maar je moet zelf zorgen voor een goede bevestiging. Als je wilt filmen met een mobiele telefoon, kun je een speciaal telefoon hoesje kopen bij de Zip om dit mogelijk te maken.


*We have been officially approved by the European Rope Course Association and all our instructors have completed training.